dlaczego.org.pl  
Forum dlaczego.org.pl  >> CHORE DZIECKO
Nie jesteś zalogowany!       

badania prenatalne a wada genetyczna
moniwk  
14-12-2009 18:46
[     ]
     
Przyjaciółka urodziła córeczkę 3 tygodnie temu..Ze względu na wiek miała w ciąży przeprowadzone badania prenatalne..niby wyszło wszystko ok..Na pierwszej wizycie u lekarza, lekarka stwierdziła, że mała ma zbyt nisko usytuowane uszka co może oznaczać wadę genetyczną...Lekarka uważa, że pozostaje tylko czekac i obserwować małą...
Czy spotkałyście się z podobnym przypadkiem? Czy możliwe, że pomimo dobrych wyników badań prenatalnych dziecko może mieć jakąś wadę? 


Re: badania prenatalne a wada genetyczna
ola2004  
15-12-2009 10:01
[     ]
     
Nie jestem lekarzem wiec na temat twojego problemu nie mogę nic powiedzieć. Sama straciłam trzech synów. Podczas każdej z ciąż miałam wykonywane badania prenatalne zarówno testy PAPPA czy jakos tam jak i badania inwazyjne kordocentezę i 2 razy amniopunkcję. Za kazdym razem zarówno testy pappa jak i kariotyp moich synów wychodził jak najbardziej prawidłowy, nawet nie było odchyleń, natomiast wady były bardzo widoczne podczas badania USG i nie dawaly rokowań na normalne życie. Teraz są wykonywane bardziej specjalistyczne badania ale moich synków juz nie ma..... 


Re: badania prenatalne a wada genetyczna
buleczka  
15-12-2009 15:25
[     ]
     
wiele wątpliwośi może rozwiać profesjonalne usg genetyczne wykonywane w ciąży (11-12tc, 20-23tc, 31-33tc)
w zależności od okresu uwidaczniają się u dziecka w okresie płodowym różnego rodzaju wady, część z nich jest usuwana operacyjnie

np. w Zespole/ Sekwencji Pierre - Robina mogą urodzić się dzieci ze zmienioną strukturą małżowiny usznej, np. uszy są zwinięte jak w rulonik do środka, niżej osadzone, mniejsze, cieńsze itp. w tym przypadku wada jest usuwana operacyjnie w klinikach leczenia wad twarzoczaszki